Przejd藕 do g艂贸wnej zawarto艣ci

Przemytniczka warzyw



Przemytniczka warzyw to ja, a praw膮 r臋k膮 mojego gangu jest ostry jak brzytwa bender馃槉

Mniej wi臋cej od dw贸ch lat prosz臋, zach臋cam, namawiam i t艂umacz臋 mojej niespe艂na trzyletniej c贸rce, 偶e warzywa s膮 pyszne i zdrowe i warto je je艣膰, a ona nie mo偶e w to uwierzy膰. Jedyne warzywo, kt贸re toleruje jest szanowny ziemniak. Je艣li o zgrozo niepostrze偶enie wpadnie do miseczki z ukochanym roso艂kiem natka pietruszki to jest ona ostro偶nie wyci膮gana dwoma paluszkami, nast臋pnie r膮czka, do kt贸rej nale偶膮 owe paluszki kierowana jest w moj膮 stron臋 i z wyrazem zniesmaczenia, a nawet odrazy wypowiadane jest g艂o艣no jedno s艂owo muuuucha. I ta oto mucha vel natka, albo odwrotnie, jak kto woli, l膮duje w koszu tam gdzie, zdaniem mojej c贸rci, jej miejsce.
Ale mama si臋 nie podda艂a i wpad艂a na genialny w swej prostocie pomys艂. I oto w艂a艣nie w ten spos贸b obok s艂awnego w naszej kuchni s艂owa muuuucha zago艣ci艂o na dobre, zdecydowanie przyjemniejsze s艂owo blendujemy馃槉
Tak, to by艂 strza艂 w dziesi膮tk臋. Co prawda blendowanie warzyw do ulubionego roso艂ku raczej odpada, ale taka pomidorowa, og贸rkowa, broku艂owa i m贸j hit nad hity, co艣 z czego jestem ogromnie dumna, a raczej z siebie jestem dumna, 偶e wpad艂am na kolejny obok blendowania wspania艂y pomys艂. Oto drodzy Pa艅stwo kr贸lowa nad kr贸lowymi w naszej kuchni zupa krem z por贸w. Pomy艣licie taaaaaaaa jej niespe艂na trzyletnia c贸rka nie lubi膮ca warzyw zje krem z por贸w. Ot贸偶 tak i to z dok艂adk膮. Przepis banalny:
- 3-4 ziemniaki
- 2 marchewki
- pietruszka (korze艅 + natka)
- seler
- 2 du偶e pory
- serek topiony (my艣l臋, ze to on odwala tu wi臋kszo艣膰 roboty馃槉)
- przeprawy do smaku wedle uznania, ja u偶ywam produkowan膮 przez moj膮 mam臋 weget臋.
Warzywa kroimy, zalewamy wod膮 i gotujemy ok.30-40 min., nast臋pnie dodajemy serek, gotujemy jeszcze chwil臋 aby si臋 rozpu艣ci艂 i na koniec blendujemy.
Zupka jest syc膮ca. Ja z m臋偶em lubimy j膮 z grzankami, a nasze c贸rki z kawa艂eczkami piersi kurczaka.

呕ycz臋 smacznego

                                                                  藕r贸d艂o: Internet

Zalety tego troch臋 niedocenianego warzywa s膮 naprawd臋 du偶e. Zawiera spor膮 dawk臋 偶elaza, pono膰 wi臋ksz膮 i偶 buraki, witaminy C, a tak偶e naturalnego prebiotyku. Dzia艂a oczyszczaj膮co, mo偶e by膰 baz膮 do wielu potraw, a tak偶e g艂贸wnym sk艂adnikiem syrop贸w i sok贸w. Ja do diety swych dzieci por wprowadza艂am mniej wi臋cej oko艂o pierwszych urodzin.


PS. A mo偶e Wy macie jakie艣 fajne pomys艂y na zach臋cenie dzieci do jedzenia warzyw? Ch臋tnie skorzystam.


Komentarze

  1. Sama bardzo lubi臋 krem z por贸w :) A serek topiony nadaje mu fajnego smaku i kremowej konsystencji :) Ja robi臋 dziewczynom koktajle z dodatkiem szpinaku/jarmu偶u/roszponki :)
    Te偶 jestem przemytnikiem :)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Kolejne wyzwanie - jarmu偶☺My matki - kobiety wielu profesji馃槈

      Usu艅

Prze艣lij komentarz

Popularne posty z tego bloga

My r贸wnie偶 idziemy do przedszkola :-)

Ju偶 niebawem wrzesie艅 wi臋c, jak to bywa ka偶dego roku, to czas wzmo偶onej dyskusji i rozwa偶a艅 w艣r贸d tych, kt贸rzy po raz pierwszy posy艂aj膮 swoje dzieci do przedszkola. W tym roku r贸wnie偶 w mojej rodzinie oczekujemy na to wielkie wydarzenie. Najbardziej prze偶ywam to oczywi艣cie ja.  Od jakiego艣 czasu wertuj臋 internet w poszukiwaniu informacji w tym zakresie, czytam posty na lubianych przeze mnie blogach, a nawet zakupi艂am, polecon膮 mi przez mam臋 z bloga tygrysmamatuitatatu.blogspot.com ksi膮偶k臋 Agnieszki Stein „Akcja adaptacja”, kt贸r膮 naprawd臋 warto przeczyta膰 (PS. Dzi臋kuj臋 Ci Mamo Tygryska 馃槉 ). Tym sposobem zdoby艂am kilka ciekawych informacji m.in. na temat wyprawki i polecanych produkt贸w. Te moje dzia艂ania troszk臋 mnie uspokoi艂y, ale nadal tkwi艂am w ma艂ej panice. Powtarza艂am sobie do znudzenia „B臋dzie dobrze”, „Nie ona pierwsza…” itp., ale jako艣 nie dzia艂a艂o to na popraw臋 mojego nastroju. Zacz臋艂am zastanawia膰 si臋 dlaczego ja to tak prze偶ywam? W ko艅cu naprawd臋 nie jestem histeryczk膮

Troch臋 to trwa艂o, ale wracam na dobre :-) :-) :-)

No c贸偶, m贸j powr贸t do pracy (a by艂o to w listopadzie馃槉)spowodowa艂, 偶e d艂uuugo mnie tu nie by艂o. Prawda jest taka, 偶e przez te pierwsze tygodnie nie mog艂am si臋 ogarn膮膰. Do tego dosz艂y przygotowania do 艣wi膮t, urodziny Oli i tak zesz艂o mi do Nowego Roku. Ko艅c贸wka roku by艂a dla mnie bardzo intensywna i pomimo wielkiej rewolucji zwi膮zanej z powrotem do pracy, nadmiaru obowi膮zk贸w i pomys艂贸w - 2018 rok powita艂am w cudownym nastroju, pe艂na optymizmu i energii, a jednocze艣nie wewn臋trznego spokoju. Moi Drodzy, cho膰 to ju偶 prawie po艂owa stycznia to ja chcia艂am Wam jeszcze z艂o偶y膰 偶yczenia noworoczne. 呕ycz臋 Wam przede wszystkim zdr贸wka, bo to wielki skarb, u艣miechu - tego naszego i tego do nas oraz rado艣ci - tej ukrytej w codzienno艣ci i tej magicznej, gdy spe艂nia si臋 wielkie marzenia. A na koniec polecam ksi膮偶k臋 "Labirynt duch贸w" Carlosa Ruiza Zafona. Tego kto czyta艂 "Cie艅 wiatru" nie musz臋 namawia膰, a tych, kt贸rzy jeszcze nie znaj膮 tw贸rczo艣ci Zafona, a maj膮 ochot臋 na w臋dr贸w

Dosz艂am do wniosku, 偶e wszyscy powariowali艣my. Ja dla siebie ju偶 szukam ratunku

Kilka dni temu spotka艂am na zakupach znajom膮, z kt贸r膮 zacz臋艂y艣my opowiada膰 sobie wra偶enia z wakacji. Ona z tr贸jk膮 dzieci, ja z dw贸jk膮. Obie zgodnie stwierdzi艂y艣my, 偶e nasze dzieci s膮 zdecydowanie nadaktywne i moja znajoma zapyta艂a w艂a艣ciwie sam膮 siebie: Dlaczego one takie s膮? (tzw. ruchliwe, nie do upilnowania itp.) i sama odpowiedzia艂a sobie na to pytanie stwierdzaj膮c: Chyba dlatego, 偶e to my jeste艣my tacy nerwowi. W drodze do domu nasz艂a mnie refleksja i stwierdzi艂am, 偶e chyba wszyscy zwariowali艣my w tym dzisiejszym 艣wiecie. No mo偶e z jakimi艣 wyj膮tkami. Moja znajoma mia艂a racj臋 jeste艣my nerwowi nawet Ci, kt贸rym wydaje si臋 偶e nie s膮. G艂贸wnie wynika to z tego, 偶e stali艣my si臋 zadaniowcami. Ka偶dego dnia wyznaczamy sobie cele (od wyszorowania 艂azienki do przebiegni臋cia 5 km), kt贸re musimy zrealizowa膰 i ju偶 ten fakt powoduje, 偶e zaczynamy odczuwa膰 stres, kt贸ry narasta gdy napotykamy problemy na drodze do realizacji naszego celu.  Sami si臋 nakr臋camy, co obserwuj膮 nasze dzieci lub co gorsza